Siivet 2/2023 ilmestynyt!

Siivet 2023/2

Siivet-lehden numero 2/2023 on ilmestynyt ja löytyy näinä hetkinä tilaajien postiluukuista tai lehtipisteistä. Vuoden toinen numero tarjoaa muhkean paketin Ukrainan sotaan liittyviä juttuja: pohditaan mm. sitä, mistä saataisiin lisää taistelukoneita Ukrainalle; selvitellään, millaista hyötyä lännen ilmatorjuntaohjusjärjestelmistä on ollut Ukrainan ohjustorjunnalle; katsahdetaan Ukrainan uusiin ilmasta laukaistaviin aseisiin; ihmetellään Venäjän ilmatorjuntakriisiä, jossa yrityksiä kehotetaan hankkimaan omaa ilmatorjuntaa, ja lasketaan, paljonko se niille maksaisi; ja käydään läpi partisaanien isku Venäjän tutkavalvontakoneeseen ja mitä siitä seurasi.

Lisäksi numero sisältää ainoan lentotukialuksen kannelle Hornetilla laskeutuneen suomalaislentäjän kapteeni Juha Järvisen haastattelun kokemuksista Yhdysvaltain merijalkaväen aavikkotukikohdasta; Bristol Blenheimin historian Suomessa ja pohdintaa koneen merkityksestä; tarkastelua ilmailusta kulttuuriperintönä; Patrian lentokoulun ja Aurinkolaivueen kokemuksia Espanjasta sekä ruodintaa tuliteristä lennonjohto- ja avaruusasemasimulaattoreista.
Tietysti lehdestä löytyy myös viimeisimmät uutiset maailmalta F-35:stä sekä pienempiä juttuja monista aiheista.
Tutustu lehden tarkkaan sisällysluetteloon täällä: Siivet 2/2023.

Perehdy toki samoin tein uudistettuun digilehtitarjontaamme: Siivet-digilehti

Siivet-kesto- tai vuositilaus on tuhti, kerosiininkatkuinen paketti. Reilusti yli 300 sivua tuoreita artikkeleita vuodessa naurettavan edulliseen 59,50 euron hintaan. Me toimituksessa emme tee lehteä rikastuaksemme, vaan rakkaudesta lajiin. Siksi Siivet on Suomen kovatasoisin ilmailulehti.

Jos jostain kumman syystä et ole tilannut lehteä ja siten päässyt nauttimaan laatuluettavasta, niin sehän korjautuu helposti Tilaa-sivulla.

Pieni toive: jos Siivet-lehteä ei näy lehtipisteidenne hyllyllä, niin huomauttakaa toki puutteesta kaupalle! Onhan se surkeaa, jos lehden irtonumeroiden jakelu ja näkyvyys tökkii. Muistakaa myös tehdä meille osoitteenmuutos.

Mukavia lukuhetkiä toivottaa Siivet-porukka!

Sisällysluettelon löydät kokonaisuudessaan täältä: Siivet 2/2023